CSR.

Vi levererar marknads- och kommunikationsinsatser till våra kunder med flexibilitet, engagemang och omtanke. Det omfattar även ett samhällsansvar. CSR - Corporate Social Responsibility

Samhällsansvar, miljö och kvalitetspolicy, hållbar utveckling, företagsansvar. Det finns många ord och sätt att uttrycka sig på för att ta ekonomiskt, miljömässigt och socialt ansvar som företagare. Vi är medvetna om att våra handlingar påverkar oss, våra kunder, samarbetspartners, vår omvärld och vår planet. Vi arbetar utifrån dokumenterad kvalitetspolicy och miljöpolicy.

Vår strävan är att bidra till och inspirera vår omgivning till en bättre och helare värld med respekt för våra medmänniskor och vår jord. I vårt fall handlar det bland annat om att välja leverantörer och samarbetspartner med omsorg, köpa miljövänligt material och så långt möjligt arbeta digitalt istället för att skriva ut papperskopior, återvinna färgpatroner och papper med mera, prioritera att åka kommunalt, handla Fairtrade och ekologiskt och stödja olika organisationer samt bidra med vår profession och arbetsinsats kostnadsfritt när vi har möjlighet.

Vi stödjer och lämnar årligen bidrag till olika organisationer. Genom åren har vi bland annat lämnat bidrag till Missing People, Röda Korset, Prostatacancerfonden, Bröstcancerfonden, Världsnaturfonden, Stadsmission, Rädda Barnen och Plan. När vi är på stan köper vi gärna Situation Stockholms tidning.

Vi har även, under ett flertal år, arbetat som volontärer genom att hjälpa Kyrkornas Secondhand på Ekerö med marknadskommunikation och utarbetat samt tagit fram annonsoriginal med mera.

CSR är en stor och strategisk fråga men som också rymmer många små och vardagliga handlingar som gör skillnad och som är viktiga för oss.

“Ingen kan göra allt men alla kan göra något.”