Trendspaning 2024

Lunch & Learn, MBKommunikation, Harmony at Work, Trendspaning 2024, AI, Sociala medier, konsument, Destination Ekerö

Vad längtar du som konsument efter?

Under vår senaste Lunch & Learn-träff pratade vi om nya trendspaningar inom AI, sociala medier och vad man som konsument söker efter. Under träffarna delar vi erfarenheter, kunskap och kundprojekt med varandra på ett ovärderligt sätt. Vår samarbetspartner Annika Engström från Harmony at Work gav oss, som vanligt, ny och intressant information, denna gång från en nätverksträff hos Marknadsförening Stockholm.

En trendspaning därifrån var att människor, i och med att man känner oro för framtiden, mer än någonsin vill känna samhörighetet och se en autencitet som möter behovet av äkthet och förtroende. Då förtroendet generellt för företag alltjämt minskar. Ett exempel på undantag är artisten Taylor Swift som har skapat tillit genom att vara transparent, underhållande, använda sig av storytelling och bygga ett starkt community med sina fans. Källa: Ingager och Simon Beyer

Enligt 2023 Edelman True Barometer har tilltron att det kommer bli bättre inom en fem års period sjunkit. Deras spaning är att som konsument och människa söker man sig allt mer till trygghet och då blir inte de nyaste trenderna lika attraktiva.

Vad längtar och söker du efter, som konsument? 😊

 
Föregående
Föregående

Utanför eller i boxen…?

Nästa
Nästa

Ett lagomår!